5 silent reader [s]

102 : Sakit Gigi Sebab Gigi Sakit

Ya, tajuk itu sudah tentu menyerlahkan ke'bongok'kan aku.
Sungguh menggila kesakitan gigi ni. geraham pulak tu.
tiba -tiba aku terasa yang aku ni bebudak pre-school.
tua bangka pun sakit gigi lagi. walhal, ramai je orang tua yang sakit gigi sebab gigi dah rosak.
makan sirih misalnya. kunyah gambir banyak sangat.

bercakap pasal sakit gigi ni betul-betul mengingatkan aku zaman aku jadi dentist-tak-bertauliah.
jangan risau. tiada manusia yang tercedera melainkan pesakit itu adalah aku sendiri.
peralatan untuk cabut gigi aku sangat mudah dan senang untuk didapati - playar!
sungguh berkesan. tak pakai bius, tak sakit dan tak pedihkan mata ( tiru ayat iklan syampu bayi)
yang penting, makabah aku tak tahu.
cubalah! tapi kalau apa-apa jadi - bleeding, infection ke hape-hape, jangan cari aku.
sendiri buat, sendiri tanggung.

adios!

souce                                         














No comments: