5 silent reader [s]

103 : Telekung Ayeesha

Tengah best tengok tv, tiba-tiba terdengar suara my niece kat belakang pintu bilik mummy dia.
hup hap hup hap macam orang tengah bersilat
mengganggu konsentrasi aku betul. dahlah cerita tengah best ni.
bagi mengelakkan kejadian tak diingini, aku pergilah check keadaan beliau.
manelah tahu kot-kot dia main nyorok-nyorok dalam almari ke hape.

bukak je pintu bilik..la...aku tengok dia terkial-kial nak pakai telekung sembahyang.
lah..nak solat ye Ayeesha. patutlah.
telekung tu punyalah gedabak dengan dia.haruslah semacam khemah kalau dipakainya.
so, untuk sedapkan hati dan senangkan kerja dia, aku pakaikan je lah telekung tu kat dia.



 tapi lepas pakai telekung tu...terus dia sujud!aih! 13 rukun solat yang lain mana Ayeesha..??



 hadoi..bertuah betullah niece aku nih. baru umur 1 tahun 2 bulan tapi aktifnyeeeeee...sabooor je lah.
kalau dengar orang berzikir dengan azan je mesti nak tadah tangan. dia rasa tu doa kot.hik!

InsyaAllah..lepas ni nak dia practice Kalimah Syahadah pulak. mudah-mudahan dia boleh angkat jari telunjuk sebelah kanan bila terdengar Syahadah tu. setakat nk mintak 'high-five" dengan lempang muka aku tu dia expert'lah.

last but not least..

le budak berambut kemas

le budak berambut 'serabai'
 

ok, till then. daaa.


No comments: