5 silent reader [s]

| 101| : facebook dan #hashtag

aku ada twitter. tapi tak reti nak guna pun. sebulan sekali baru log in. serius aku tak reti nak ber'tweet-tweet ni. nak baca status-status dekat twitter member pun hazabbb. twitter tu aku create sebab aku nak follow sesapa yang aku suka. contohnya, Jay Park. orang tak follow aku pun aku tak kesah. tak jadi kudis dan membazir je kalau follow twitter aku tu.

aku tak nak cakap pasal ni sebenarnya. terus kepada isi je lah. now days aku tengok ramai benor yang up status dekat facebook pakai ayat yang ada #hashtag. makin celaru otak aku. walaupun aku ni noob pasai twitter tapi aku 'cerdik' lah jugak pasai facebook.

aku tak boleh nak faham kenapa ayat yang ada #hashtag tu digunapakai dalam FB.

"hari ni makan nasi lemak lauk ketam batu."
#batunesan #jiransebelahrumah #naktamparje #marimakimaki

ni contoh ayatlah..aku faham ayat yang atas je. yang belah bawah tu pulak memang aku tak boleh nak faham. kalau dia buat kat twitter, aku rasa aku boleh considerlah kot. sbb bila tekan ada link, kan?

apa kegunaannya ayat #hastag tu dekat fb aku pun tak tahu daaa...ayat begini sungguh mencelakakan otak aku yang sedia malas nak berfikir ni.

Kalau aku hide'kan dia, nanti aku pulak tak tahu isu terkini. so, terpaksalah scroll down je beliau dan status beliau. kalau tak nanti ketumbit pulak mata aku yang not-so-korea ni.

aku tahu..aku tahu..ada jugak orang selain aku yang mengalami masalah ni. (entah-entah memang aku sorang je yang problem)

p/s : tak sabo nih nak balik ganu. apply cuti siap-siap 25hb ni. mau bikin besarr punya projek!



No comments: