5 silent reader [s]

37 :Selamat Hari Lahir, Puan Bonda


Pagi 3 Okt 2011/Isnin/6.30 am


Ring...ring...!!!


Adeq Kecik : Hello..!haaa...dah tau dah..dah tau dah..!Kak De call Mak ni sbb nak wish Hepi Birthday kat Mak kan..?


Aku : eh, ni sape penyibuk yang angkat call ni..?bagi kat Mak!sibuk je.


Adeq Kecik :ellleh..!Kak De lambat lah.Adeq dh jadi orang pertama yang ucap kat Mak! *dengan nada bangga.


Aku : So?gelepor lah?cepatlah..nak cakap dengan Mak ni.


Adeq Kecik : yela!kejap!


5 saat kemudian...


Puan Bonda : Hello, Assalamualaikum..


Aku : Waalaikumussalam..Mak!hehehehe...


Puan Bonda : ye, ade mende call Mak pagi-pagi buta ni..??


Aku: hehe..Mak, selamat hari lahir yang ke-52..


Puan Bonda: hahaha...yela.terima kasih banyak-banyak..


Aku : adeq doakan semoga Mak diberi kesihatan yang baik, dipermudahkan rezeki, bahagia selalu dan tingkatkan prestasi, kurangkan ke'leter'anliti...haha!


Puan Bonda : Aaaaminn..terima kasih.ha, pandailah tambah-tambah kat belakang tu.


Aku : Ala, releks a..hihi.Buat mende tu?awal pulak budak kecik tu bangun.siap angkat phone Mak.


Puan Bonda : tengah buat breakfirst ni. jap lagi kan adik-adik nak g skoloh. Adeq Ain 2 biasalah..x gosok gigi, x mandi terus cari Mak. Nk ucap epi birthday punye psl.takut sgt org dulu drpd dia.


Aku : heh!mengade je dia.ok, lah Mak. nak iron baju ni.jap lagi nak gi keje doh ni.


Puan Bonda : Baru nak iron baju??hmm, ok lah.Mak pun nak siap-siap nak gi kerja jugok ni..jaga diri baik-baik.Assalamualaikum..


Aku : bereh Mak! Waalaikumussalam.kim slm Asslm kat Abah, Deq Ain ngan Deq E ye..babai..


Puan Bonda : ok, bye!


-------------------------------------



3 Okt : Birthday Puan Bonda yang ke-52

Selamat Hari Lahir, Puan Bonda!

"Semoga Mak diberi kesihatan yang baik hendakNya. Kak De syg Mak!Muah!Muah!"




No comments: