5 silent reader [s]

36 : Kamu Orang Baik-baik Bukan..?

Muka cantik.
Senyum manis.
Berpelajaran tinggi.
Berkerjaya hebat.
aku mengaguminya suatu ketika.
tapi tidak lagi untuk kali ini dan selepas ini.
siapa sangka, si manis cantik jelita itu tidak jauh bezanya dengan si mulut puaka..?
sama. tidak kurang bezanya.

rumah sudah siap, pahat masih berbunyi.
atau lebih kena pepatah ini dengannya - mengetuk dulang paku serpih.mengata orang dia yang lebih.

Kau cantik. akan jadi lebih cantik jika tidak menjadi talam dua muka.
selama ini berlagak menjadi orang yang paling sucilah kononnya.
tapi sekarang, ludah kelangit batang hidung sendiri yang kena..!

*aku..?aku ni dalam kategori mulut puaka jugak, itu fakta. semua orang tahu. puaka-puaka aku pun, terang lagi bersuluh.tapi kau..?puaka-bajet-baik-.bahaya!

banyak pulak pepatah aku hari ni...aku tak kesah.kau kesah jah..???


No comments: