5 silent reader [s]

14 : TAR aku jajah.

Hey ho, Widi.
Sabtu lepas pergi Jalan TAR dengan si MZ. pukul 9 pagi dia dah terpacak kat rumah aku. boleh tahan aku kelam kabut nak mandi dan bersiap. giiileee. pukul 9 nak pergi TAR. awal! tp katannya, nanti lambat2 panas puleeek.

dapat je parking, terus menonong ke sebuah butik kat area TAR tu. memandangkan niat dihati MZ nak belanja belikan satu family dia baju raya, tak ada dah nk simpang-simpang pergi mana. fokus baju melayu 7 pasang ( termasuk sehelai kiriman Ayah Long MZ ), dan baju kurung 3 pasang. selongkar mana-mana yang patut, dapat 5 helai sahaja yang ada saiz. lagi sehelai yellek! terpaksa lah menapak dekat kedai lain.

masa tu dah pukul 11 pagi. uih, crowded jangan cakap! macam nk masuk stadium kata MZ. panas jangan cakap! tekak dah haus. macam kat padang pasir pulak. kat Sogo lagilah ramai orang. macam semut!

dalam sibuk cari ballance lagi sepasang baju melayu, last-last xdapat..tulah..pilih lagi kaler yg susah nak dapat. taukeh kedai tu pulak ckp tak ada stock buat masa sekarang. so, terpaksa lah dtg lagi di lain hari dan waktu. kalau nak beli kat gerai-gerai kat TAR tu boleh sgt. tapi beza harganya dengan yang kat butik, homaigot..tersangatlah jauh. harga kat jauh butik lebih murah! kualiti kain pun bagus. eh, membazir..membazir..! baik bagi duit tu kat aku je.mata duitan aku nih!

memandangkan aku ni kedek (kedekut walaupun 1 sen pun x pakai duit aku ) so aku mintak dia dtg lagi lain kali je. maybe sehari sebelum balik kampung. masa tu, harga dah turun. orang semua sibuk nak balik raya.hahaha. jahat aku nih!

so, bagi mengubati ke'frust'an dan kebengangan, semalam kami keluar lagi. pergi dekat Amcorp Mall je utk beli 2 helai baju kurung untk adik-adik kembarnya, dan sehelai jubah untuk Bondanya. lagi sehelai baju melayu yang nan ado tu, pergi cari next week je.

InsyaAllah..next week aku gaji.hahahaha..!so, bolehlah aku belikan baju raya untuk minah senget ( adik ) aku kat kampung tu ha..

oh, raya tahun ni Puan Bonda cakap tak ade tema. so, boleh bantai saja pakai apa-apa pun. kain rentang pun ok. dan aku jugak tak ada baju raya tahun ni. kesian aku kan..?phewww....... ( mintak kasihannn )

ok, tenx. babai!

No comments: