5 silent reader [s]

15 : Aku, aku. Kau, kau.

Gambar : Ehsan Google

menyakiti hati orang itu mudah. menjaga hati itu yang payah. menjahamkan hidup orang dan diri sendiri pun senang. macam makan kacang rebus dekat Kg Gaung. ( sebuah kampung di daerah Kuala Berang. banyaakkk kacang tanah dan jagung depa.. )

perlu ke menanam ego setinggi Gunung Everest kalau tapak kaki tetap berpijak di bumi nyata..?perlu ke..?ya, mungkin ego itu perlu. perlu untuk orang nak buat pergi kerja ( Yamaha Ego )

Keras hati, keras kepala, mungkin ke hidup ni akan lebih baik..?aku cakap x! hmmm aku memang pandai cakap. aku sendiri pun keras kepala. ( sbb orang selalu cakap mcm tu dekat aku )

kadang-kadang kita bisukan diri. berharap agar orang akan alert tentang kata-kata yang mereka cakap. cakap biar bertapis.

ada orang yang boleh terima kata-kata mahapayau. ada juga yang langsung tak boleh terima kata-kata yang menyakitkan. contohnya, aku. eh, aku lagi. dah, kali ni kau pulak.

aku penat. kadang-kadang terasa macam mahu mengamuk. tapi pendam je. eh, baik aku ni. ( puji diri sendiri )
mulut orang bau longkang, mulut kita bau indah water. kenapa nak dituding jari kepada orang lain kalau diri sendiri jalan macam ketam.

sudahlah, aku pun x paham apa yang aku taip. huru hara. sama mcm keadaan meja aku sekarang ni. terkejar-kejar nak hantar sebut harga dekat bangunan JPK Putrajaya, meja pun macam dilanda garuda. kertas bersepah. kejar masa lah katakan..

akhir kata, kau puasa x..?aku?aku puasa... tp kenapa dinding opis aku ni jadi color kuning. kan color krim. ah, sudah..aku nk pengsan ke?kepala pun panas je ni.. ada kau kesah WiDi...?

dah boleh buka puase belum?eh, belum. baru pukul 3.42petang. ( kantoi update blog dekat office )

No comments: