5 silent reader [s]

60 : Online Shopping.. What Say You..?

Hari ni aku nak story pasal online shopping.

Before this aku ada buat pembelian online dgn satu kedai online ni. So far, ok lah.
Aku beli baju. 5 sekaligus.  At the end nya, aku pakai 2 helai je. Lagi 3 memang menyesal aku beli.
Besar gedabak and kelautttt..

Bukan salah kedai 2 pun. Salah aku. aku yang nak beli and size, colour  etc…etc. . tu aku yg request and confirmkan. Padan muka aku.

After that story, baru-baru ni aku beli baju dekat online shop lagi. Kedai yang lain lah. Harga baju tu dalam RM400 sehelai. Before aku buat payment, aku double confirmkan colour, saiz and harga baju 2 dulu. Once dah deal, tiba-tiba kedai tu boleh buat sale pulak. Kebetulan baju aku tu termasuk dalam album sale 2.

Aku cepat-cepat inform tokei kedai online 2 pasal sale tu. Harap bolehlah diskaunkan lagi harga baju aku 2 memandangkan termasuk dalam sale kan..?

Then the tokei said,
“harga baju-baju dalam album sale tu just for those yang beli secara borong”

Hmm.. oklah..since dia dh cakap mcm 2, x dapatlah aku merasa harga baju yg RM400 tu dikurangkan lagi walaupun harga 2 dikurangkan RM20 je tp customer comes  first kan..?always rightlah katakan…kan? Kan? Kan..?

Last day aku  pun buatlah payment. Total RM550 termasuk barang –barang lain yang aku beli . After buat payment, aku pun godek balik album sale 2. Then aku comment …

Aku    : “ Berapa helai kena borong baru boleh dapat harga sale ni..?”
Tokei :  “ Beli sehelai pun boleh dapat harga sale ni”

Kau nampak..? kau nampak..????  “BELI SEHELAI PUN BOLEH DAPAT HARGA SALE NI”

Habis?? Baju yang aku beli semalam 2 separuh je ke..?ke dapat  lengan baju sahaja..?demnnn

In before, sebelum buat payment, tokei tu cakap barang semua dah ready.  Once payment dah clear, brg dah leh sent out. Tp bila dah bayar, tiba-tiba dia boleh cakap ada satu barang tak ada. Lambat sikit baru dia pos. hampeh!

Aku malas nak cakap banyak. Duit pun dah dibayar. Kalau ada rezeki, akan adalah barang-barang  tu dekat tangan aku next week. Kalau x..lebur! tahu lah dia mana aku nak cari! Ha, takut  x..? takut x…?

Huh, beli dekat kedai online ni memang banyak risiko. 2 belum masuk dgn kes kita bayar, tp barang x dapat sampai ke sudah. Eh, macam-macamlah! Antara berani dgn tak berani je kalau nak beli via online ni.

* itu bukan duit saya. duit mak saye punye.


No comments: