5 silent reader [s]

55 : Kau Bikin Aku Susah.

Aku marah! marah sangat! sakit hati jiwa dan raga.
kalau nak jadi orang atasan, tolonglah prihatin dengan orang-bawahan ni.
aku dah lama bersabar. aku tertekan betul dengan keadaan.
disebabkan hal yang satu tu, mcam-macam masalah yang timbul.

bila dengar cerita pasal bos kawan-kawan yg sanggup bergolok gadai demi kebajikan staf, aku rasa terharu.terharu dengan pengorbanan majikan mereka. 
kenapa aku tak dapat majikan yang macam tu?
tentunya majikan mcm tu akan dpt kepercayaan dan penghormatan yang besar, bukan..?

hmm..dah nasib. aku rasa nasib aku ni tak ubah macam keluar mulut buaya, masuk mulut naga..
dugaan betullah! patutlah ramai org cakap jgn kerja dgn melayu. susah!apa pun tak boleh.apa pun tarak. tapi tak semua melayu macam tu.
segelintir sajorkk.

aku susah hati. sampaikan terbawa-bawa dalam tidur. 
kawan-kawan ramai yang bagi pendapat dan nasihat, rata-ratanya mtk aku sue je company aku.
tapi aku sabar. aku bagi mereka masa. 
Mak Abah pun dah naik bising. 
"berapa banyak masa lagi kau nak bagi dekat mereka tu..?saman aje!"
hmm..kalaulah semudah itu. aku tak sampai hati.
tapi hari ni, aku nekad.dan..sekeping notis aku keluarkan.
notis untuk majikan aku sendiri.
kalau tak ada penyelesaian jugak aku nak bawak kes ni pergi Jbtn Tenaga Kerja.
x tahu lah samada suara nobody mcm aku ni didengar atau tidak.
aku harap sangat-sangat agar segalanya dapat diselesaikan..

aku berharap! 
semoga dipermudahkan.


2 comments:

. c i k b u n g a . said...

kite senasib! cume jalan n setory je beza.bos jahat

Cik Nanard said...

sabar ya sis :)
smoga urusan anda dpermudahkan . amin ^^