5 silent reader [s]

27 : Asyik Korang Je Tempek Gambo Raya. Aku Pun Nak Jugak!

Kelassss kau jahhh...
sana sini orang duk upload gambar raya. baju baru, langsir baru, kasut baru, rumah baru, bini baru.eh!

tahun ni memang meriahlah beraya dekat kampung halaman. sepupu sepapat, mak saudara, ayah saudara, semua balik. turn beraya sebelah sini lah katakan. pagi-pagi raya lepas solat sunat hari raya je penuh sanak saudara kat rumah aku.huru hara jadinya!

tp sayang..tak sempat nak bergambar. ah, frust disitu! kawan-kawan yang datang beraya dekat umah aku pulak sibuk ambil gambar mereka sendiri. kurang asam. dengan tuan rumah ni tak nak pulak bergambar. derhaka kat aku lah tu! tapi aku tetap nak ucapkan terima kasihlah sebab sudi jugak datang beraya rumah aku ni. ( padahal tiap-tiap tahun pun mereka akan datang beraya ).

oh heaven! mami buat nasi dagang di pagi raya. ditemani dengan satey dan gundik-gundiknya, si kuah kacang dan nasi himpit. juga bakal madu, kuah lontong. lemang dan rendang ayam haruslah ada. oh, tapai pulut!itu tak akan dilupa.eh, macam lirik lagu pulak. kacak!

memandangkan gambar tak banyak, aku tampal je yang mana ada. ada yang aku snap pakai handphone cap mentibang laut aku ni dan ada jugak gambar yang aku kidnap daripada facebook Bana Rihaz.

kita mulakan dengan gambar hasil rompak daripada FB si apek Bana Rihaz tu dulu ya WiDi..!

enjoyce!

Photos taken by : Bana Rihaz
Taken at : Rumahku Syurgaku KukukupunyaCinta.

Caption : Mamat Bro dan Muslimah-Separa-Jadi


Caption : Khairul @ Amit. membesar dalam masa yang singkat!Jyeah!


Caption : model tiang rumah aku. Aww..mtk sign banggg..!


Caption : tetap tak sama tinggi!


Caption : dah siap bakar sate, masuk dalam rumah pulak, santap! 'ayu' kawan2 aku ni.


Caption : tahun ni baju raya tak sedondon sbb tak mencapai kata muafakat.demn!


Caption : hmm..nampak sgt. agaknya muka aku mcm anak badak. sbb tu kena crop. =(

Photos Taken by : Adeq E ( my lil' bro )
Taken At : Laman Rumahku Syurgaku dan Rumah Kukukupunya Pak Su

Caption : senyum lebor sangat. nampak anak tekak.so, censored sikit!

Caption : hahahaha!gelak tak tahu apa. see!how sepet i am?

Caption : My youngest cousin. gegirl ok.looks like chinese. but when she grow up, tada!sejibik japanese.like the other  kakak and abangnya jgk.


Caption : still her in my arms. baik budak ni. tak banyak songeh.diam je.


Caption : Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin. Verasan cun!kau mampu?
*Ha..mana lagi gambar rakan-rakan yang datang beraya kat rumah aku hari tu...? datang beraya asyik ambil gambar je.aku yang duk kehulu hilir buatkan air untuk mereka ni, langsung tak ingat!apa lah nasib..ambik gambar aku sekali pun tak!cissss..!mentang-mentang rupa aku dah macam bibik kannnn...


 

2 comments:

hakmi said...

takut orang nampak anak tekak ke lupa nak pakai gigi palsu? muahahaha

H a n a said...

@hakmihahahha...lah!lupelah nk pakai gigi pelesu.dh lah rongak kt depan tu.tpaksa cover2 sikit kannn...