5 silent reader [s]

44 : Ycha Bambam

Assalamualaikum…

Alhamdulillah..aku dah selamat menjadi seorang ibu. Eh, bukan!bukan! Ibu saudara je pun. Kira ibu lah jugak tu.

My lovely sista @angah uyue yang sebenornye jadi Ibu. Dia selamat melahirkan seorang puteri pada 5 Dec 2011 pada 1.35am dekat Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu dengan berat 3.33kg. ikut due date dijangka bersalin 11.11.2011. nama lagi DIJANGKA kan? Tak sempat tunggu date cun, minah ni dah teruja bebenor nak keluar daripada perut. 1 hari sebelum Aidiladha. So, tahun ni berhari raya haji lah we all dengan budak bambam ni.

Oh, lupa. Nama the budak kecik tu “ Tun Ayeesha Zi’aulHaq Binti Tun Mohd Anuar”. Ok, agak panjang.ala, 3 perkataan je kot namanya. Ayeesha tu nama isteri Nabi SAW. Zi’aulHaq pulok maksudnya sinaran kebenaran. Siapa yang suggest??akuuuu jugak. Ok,tipu. Aku cuma listkan nama-nama beserta maksudnya je. Thihihi..

Actually, aku pun still mcm tak percaya yang kakak aku ni dah jadi Mommy Monster.  Yela, beza aku dengan dia 1 tahun je. Dulu, baju mesti sama. Hair style pun sama. Semua nak sama. Macam kembar. Yang bezakan aku dengan dia, perangai. Angah ni jenis yang strict gile babeng aku cakap kau. Tengok muka dia lah. Macam singa betina lapar! Dia ckp A, A lah kita. Jangan nak tukar jadi B.  Aku pulak  jenis emosional love song .  Cengeng gittewww. Aku jadi bongsu lama kot. Dekat 7 thn. Jadi bongsu perempuan pulak 15 tahun. ( orang lain dah sah-sah ank bongsu pun tak macam aku kan) nak apa-apa, request je. Mesti ada orang fulfill in the blank kan.hihi.dulu lah.skg?hampeh!

Ycha ni actually anak sedare first dalam family aku.kiranya cucu sulung dalam family aku lah. Dan cucu kedua  dalam family mak mentua Angah aku. yang 1st, lelaki. Sekarang, her mami mentua ada sepasang cucu yang debab-debab semuanya.hahahahaa!!!

Ok lah Ycha. Mak De (hah, kau!Mak Deeee…sentap tetiba. Dah tua aku ni ) harap Ycha beso dan jadi anak yang mendengar kata. Taat dan solehah. Kalau jadi ustazah, Alhamdulillah.

Kalau adik beradik Ycha dah ramai satu hari nanti, dan dah tak ada orang nak layan Ycha, it’s ok Ycha!Mak De paham! ( sambil kecik-kecikkan mata ).

Till then!

Bubye…
 
*Haninda Aulia : Merindui KebesaranNya.

caption : Hi, peeps!my name is Ycha.


No comments: