5 silent reader [s]

32 : Sadly, He Left Me...

Malam tadi terasa rajin pulak nak bersihkan homie ikan guppy yang aku bela. Sadly, seekor lagi mati. Jantan pulak tu. hmm..sedih betul. Skg tinggallah sepasang je ikan guppy aku. yang jantan I called Zorro. Betina pulak Suri. Ingat nak letak nama Killafairy. Tapi tak seswei gitteww. Oh, I forgot. Bukan sepasang. Tapi 3 ekor. Yang lagi satu, their baby.seekor je. No name.

Actually ikan aku ada 6 ekor. Tapi sampai aje KL, terus K.O 3 ekor. Letih duduk dalam kereta lama-lama kot.
( ikan-ikan tu came from Terengganu. My Rihaz gave them to me. Orang lain dpt duit raya, aku dapat ikan raya!)

Ikut hati, nak beli dan bela goldfish. Tapi kena tunggu baby ikan guppy tu besar dululah kot. Takut jugak kena ngap dengan bapak-bapak ikan tu semua. Haru aku. eh, kalau ikut hati…beruang kutub pun aku nak bela!

Kenapa aku bela ikan? Sebab dia bessstt!haha.sieel. bila stress, tengok ikan! Hati jadi cool balik. Bela ikan guppy ni senang. Tak payah pakai menda alah utk nyahklorin dan oxygen pump tu. Senang! Bela dalam besen pun jadi. Cepat pulak tu beranak pinak.

Nama saintifik ikan guppy ni Poecilia Reticulata. RetiCalculateTak?hahaha…Yang aku bela ni pulak jenis Spanish Dancer. Tak ada gambar. Nanti aku google dan tampal kat sini.

Selain daripada bela guppy ni, teringin jugak nak bela Sugar Glider. Tapi aku ni jenis penggeli. Binatang tu gila lah cute. Tapi aku geli lah nak pegang. Kalau beli dan hadiahkan utk adik aku yang bongsu tu, sampai ke telinga dia senyum agaknya. Apa tak,  dia tu pets lover. Kucing kurap pun dirasakan hensem dimatanya. Pernah bela turtles ( Puan Bonda hadiahkan ), hamster  ( Puan Kakak hadiahkan ) ikan kelisa ( Tuan Abang hadiahkan ) dan kucing..kucing..kucing…!

*ada story best pasal kucing-kucing adik aku ni. Next entry lah cerita. Kalau aku taip entry pendek pun belum tentu ada orang baca. Lagilah tak ada orang nak baca kalau entry panjang-panjang..

Caption 1


Caption 2

Caption 1 dan 2 : ha..macam ni lah ghupanya ikan guppy aku jahh..


Caption : Sugar Glider. come to mama..!

haa....nak bela binatang ni boleh...?

....

....

....

....

....

....

....

....

Zebra : tinggi lagi!tggi lg! ramai 'jodoh' tgh jogging kat depan uh!
Girrafe : erkkk!ni anak kude belang ke anak tapir ni..........!



No comments: